Schuif/kanteldak automatisch maken
Moderator: Benz-man
- Goofy.S
- Fresh Boarder

- Type wagen: N.n.b.
- Bouwjaar: N.n.b.
- LPG: Nee
- Opmerkingen / andere wagens: Fiat Punto
Schuif/kanteldak automatisch maken
Ik heb het idee opgevat, om mijn schuif/kanteldak automatisch te maken.
Met het automatisch maken bedoel ik dat het dak sluit als ik de portieren afsluit.
Hoe ik dat ga doen is in mijn brein al bekend, maar ik zou graag willen weten of er
iemand is die zoiets ook weleens heeft gedaan.
Het is natuurlijk onzin om het wiel uit te gaan vinden en misschien heb ik wel een
totaal verkeerd idee...
Verder is elke zinnige tip natuurlijk van harte welkom!
Kom electronica-knutselaars, wie werpt de eerste steen?
Karel, (Goofy.S)
Met het automatisch maken bedoel ik dat het dak sluit als ik de portieren afsluit.
Hoe ik dat ga doen is in mijn brein al bekend, maar ik zou graag willen weten of er
iemand is die zoiets ook weleens heeft gedaan.
Het is natuurlijk onzin om het wiel uit te gaan vinden en misschien heb ik wel een
totaal verkeerd idee...
Verder is elke zinnige tip natuurlijk van harte welkom!
Kom electronica-knutselaars, wie werpt de eerste steen?
Karel, (Goofy.S)
- Chili500SE
- Gold Boarder

- Type wagen: 500SE
- Bouwjaar: 1981
- LPG: Ja
- Opmerkingen / andere wagens: 280TE LPG 1981 (te koop)
Mustang 390GT 1968 - Locatie: Helmond
Re:Schuif/kanteldak automatisch maken
de gadget die jij opnoemt zat bij een passat die ik een jaar of 6 geleden reed al standaard erop. Zat gekoppeld aan het klasse 2 alarm. alle ramen en het dak gingen dicht als ik de sluitknop 3 seconden inhield geloof ik. was wel een iets duurdere passat dan gemiddeld... mocht je hier niet verder komen mss op een VW forum...
- Goofy.S
- Fresh Boarder

Okay Chili, we komen er beslist wel uit. Ik heb dit bericht op vier MB clubs gezet waar ik lid van ben, dus er zal best wel iets uitkomen denkelijk.chili500se schreef:de gadget die jij opnoemt zat bij een Passat die ik een jaar of 6 geleden reed al standaard erop. Zat gekoppeld aan het klasse 2 alarm. alle ramen en het dak gingen dicht als ik de sluitknop 3 seconden inhield geloof ik. was wel een iets duurdere passat dan gemiddeld... mocht je hier niet verder komen mss op een VW forum...
Afstandbediening had ik zelf ook al aan gedacht en dat is misschien helemaal niet zo gek, omdat je dan toch met dat systeem bezig bent.
Maar (zoals ik ook al op een ander forum schreef) ik wacht eerst nog ff af om te horen
of er ook anderen zijn die zoiets al hebben gemaakt. Ook moet ik nog grondig het
schakelschema doorneuzen, om te weten hoe alles werkt met dat schuifdak, en dan ook
eens met de unimeter aan de slag gaan...
Ik denk dat ik uiteindelijk in de koffer terecht kom, omdat daar de motor zit.
Maar... 't Is tot nu toe allemaal nog maar 'koffiedik kijken'.
Karel, (Goofy.S)
- DeKramer
- Gold Boarder

- Roepnaam: Marcel
- Type wagen: 280SE
- Bouwjaar: 1982
- LPG: Ja
- Opmerkingen / andere wagens: W212 E250 cgi cabriolet AMG
Koop een alarm installatie met een comfort module en bij het afsluiten van de auto gaan je ramen en je dak na een aantal seconden vanzelf dicht.
Heb dit 22 jaar geleden ook gehad op een Mercedes 190E uit 1987 en werkte perfect.
Was een alarm installatie van gemeni.
Groeten Marcel.
Heb dit 22 jaar geleden ook gehad op een Mercedes 190E uit 1987 en werkte perfect.
Groeten Marcel.
Beter duur dan niet te koop !!!
- Goofy.S
- Fresh Boarder

Okay Marcel,dekramer schreef:Koop een alarm installatie met een comfort module en bij het afsluiten van de auto gaan je ramen en je dak na een aantal seconden vanzelf dicht.
Groeten Marcel.
Ook goeie ideetjes zijn uiteraard welkom, en ik neem dat zeker mee in mijn uiteindelijke beslissing. Ik denk overigens dat ook andere merken die extra optie wel kunnen leveren en dat is wel zo plezierig als je niet 'vastzit' aan een bepaald merk. Ik weet dat Waeco ook bijzonder geavanceerde systeempjes heeft die ook de moeite van het bekijken waard zijn om zoiets te gaan ondernemen.
TNX in elk geval voor je inbreng!
Karel, (Goofy.S)
- Silberdistelgrün
- Silver Boarder

- Roepnaam: Cor
- Type wagen: 380SE
- Bouwjaar: 1981
- Opmerkingen / andere wagens: Corvette C3
Golf 2
Winnebago Chieftain
BMW525 LCI - Locatie: Drenthe
Tja, dat zat standaard al op mijn OmegaB-CD, een jaar of 10 geleden: als je de deur met de sleutel op slot deed, en de sleutel 1-2 seconden in de sluit stand hield, dan gingen ook de electrische ramen en het schuifdak dicht.
Kon ook met de AB.
Cor
Kon ook met de AB.
Cor
380SE?'81 W126E38 WBD126 032 motor M116E38 116.961
- Goofy.S
- Fresh Boarder

Ach ja Cor, zo zijn er nog wel meer voertuigen op te noemen waar een dergelijke optieSilberdistelgrun schreef:Tja, dat zat standaard al op mijn OmegaB-CD, een jaar of 10 geleden: als je de deur met de sleutel op slot deed, en de sleutel 1-2 seconden in de sluit stand hield, dan gingen ook de electrische ramen en het schuifdak dicht.
Kon ook met de AB.
Cor
in aanwezig is. Mijn oudste schoonzoon heeft een BMW 530 (lease) waar dat ook in zit.
Verder zit in die koets ZOVEEL EXTRA, dat ik daar nog niet eens aan wil denken!
Mijn vrouw is bijvoorbeeld helemaal weg van de geluidsinstallatie die in die auto zit.
Het is ook werkelijk net of je in een concertzaal zit als je dat geluid hoor!
Maar ja, ik ben geen directeur van een groot bedrijf en een werkweek van 70 uur!
Ik moet het met mijn AOW doen, en ben al very happy met onze 190D.
Toch lijkt het me leuk om iets dergelijks in die koets te maken, want het kan nuttig zijn
en ook nog een leuke klus om te maken.
Karel, (Goofy.S)