nieuwe soort benzine op komst.
Moderator: Benz-man
-
126
nieuwe soort benzine op komst.
Op de Fehac website heb ik het volgende gevonden,een volwaardige opvolger van benzine zonder bio ethanol.Deze benzine is dus ook geschikt voor onze oldtimers.
MHF Fuel 6 juli 2018
NB20180706-Bijlage_MHF ┬® FEHAC blz.1/1
MHF: ÔÇÿMobile Heritage Future-stableÔÇÖ
Het streven is, om een brandstof te ontwikkelen die veilig is voor het gebruik in Mobiel Erfgoed en die tevens: ÔÇó het milieu ontziet door het verminderen van emissies; ÔÇó het klimaat respecteert door een aanzienlijk lagere CO2-uitstoot; ÔÇó hernieuwbaar is, en daarmee geen beslag legt op schaarse grondstoffen als minerale oli├½n.
Een dergelijke brandstof bevat g├®├®n bio-ethanol (waarvan bekend is dat die schadelijk is voor oldtimers).
Vooralsnog kunnen vier fasen MHF-Fuel worden onderkend: MHF-Fuel fase I ÔÇô is een brandstof die geen bio-ethanol bevat en dus geschikt is voor Mobiel Erfgoed MHF-Fuel fase II - voldoet aan de normen voor fase I en vermindert ook de emissie ten behoeve van het milieu MHF-Fuel fase III - voldoet aan de normen voor fase II en geeft bovendien een beduidend lagere CO2-uitstoot (bijvoorbeeld door een lager verbruik) MHF-Fuel fase IV - voldoet aan de normen voor fase III en is bovendien vrijwel geheel hernieuwbaar.
Naar de stand der techniek van begin juni 2018 is voor benzinevoertuigen fase II ÔÇô MHF-Fuel beschikbaar, en voor dieselvoertuigen fase II/III ÔÇô MHF-Fuel. Dit moet worden onderkend als een stap in de volledige transitie naar fase IV-MHF-Fuel. Het is beter nu in te zetten op wat haalbaar is, dan op de oude voet door te gaan en te wachten tot fase IV-MHF-Fuel voldoende beschikbaar is.
De gedachte achter MHF-Fuel is reeds gedeeld met enkele olieproducenten, beleidsmakers en politici en zij staan er erg positief tegenover. Met name vanuit de olieproducenten is de belangstelling dermate groot dat men directe ondersteuning wil verlenen. Inmiddels heeft de FEHAC ook besloten dat het beschikbaar krijgen van MHF-Fuels dermate belangrijk is, dat wij ook financieel willen participeren in een ontwikkelingstraject.
De naam MHF-Fuel is nog niet gedeponeerd; dat is een bewuste keuze om 'de markt' vrij te laten om onderzoek te doen naar deze brandstoffen en deze bij gebleken succes ook te kunnen produceren.
MHF Fuel 6 juli 2018
NB20180706-Bijlage_MHF ┬® FEHAC blz.1/1
MHF: ÔÇÿMobile Heritage Future-stableÔÇÖ
Het streven is, om een brandstof te ontwikkelen die veilig is voor het gebruik in Mobiel Erfgoed en die tevens: ÔÇó het milieu ontziet door het verminderen van emissies; ÔÇó het klimaat respecteert door een aanzienlijk lagere CO2-uitstoot; ÔÇó hernieuwbaar is, en daarmee geen beslag legt op schaarse grondstoffen als minerale oli├½n.
Een dergelijke brandstof bevat g├®├®n bio-ethanol (waarvan bekend is dat die schadelijk is voor oldtimers).
Vooralsnog kunnen vier fasen MHF-Fuel worden onderkend: MHF-Fuel fase I ÔÇô is een brandstof die geen bio-ethanol bevat en dus geschikt is voor Mobiel Erfgoed MHF-Fuel fase II - voldoet aan de normen voor fase I en vermindert ook de emissie ten behoeve van het milieu MHF-Fuel fase III - voldoet aan de normen voor fase II en geeft bovendien een beduidend lagere CO2-uitstoot (bijvoorbeeld door een lager verbruik) MHF-Fuel fase IV - voldoet aan de normen voor fase III en is bovendien vrijwel geheel hernieuwbaar.
Naar de stand der techniek van begin juni 2018 is voor benzinevoertuigen fase II ÔÇô MHF-Fuel beschikbaar, en voor dieselvoertuigen fase II/III ÔÇô MHF-Fuel. Dit moet worden onderkend als een stap in de volledige transitie naar fase IV-MHF-Fuel. Het is beter nu in te zetten op wat haalbaar is, dan op de oude voet door te gaan en te wachten tot fase IV-MHF-Fuel voldoende beschikbaar is.
De gedachte achter MHF-Fuel is reeds gedeeld met enkele olieproducenten, beleidsmakers en politici en zij staan er erg positief tegenover. Met name vanuit de olieproducenten is de belangstelling dermate groot dat men directe ondersteuning wil verlenen. Inmiddels heeft de FEHAC ook besloten dat het beschikbaar krijgen van MHF-Fuels dermate belangrijk is, dat wij ook financieel willen participeren in een ontwikkelingstraject.
De naam MHF-Fuel is nog niet gedeponeerd; dat is een bewuste keuze om 'de markt' vrij te laten om onderzoek te doen naar deze brandstoffen en deze bij gebleken succes ook te kunnen produceren.
- Rolo
- Silver Boarder

- Roepnaam: Ronnie
- Type wagen: 380SE
- Bouwjaar: 1982
- LPG: Nee
- Opmerkingen / andere wagens: Peugeot 206 14i bj 03
Honda fireblade 900 bj 99 - Locatie: Borne Twente
Re: nieuwe soort benzine op komst.
Ben benieuwd wat de prijs per liter gaat kosten? En wanneer het verkrijgbaar wordt aan de pomp? 
Das beste oder nichts...
- Bertorelli
- Diamant Boarder

- Roepnaam: Bert
- Type wagen: 500SEL
- Bouwjaar: 1984
- Opmerkingen / andere wagens: W212 E350 CGI 2009
- Contacteer:
Ik stel voor Ôé¼0,20 per literRolo schreef:Ben benieuwd wat de prijs per liter gaat kosten? En wanneer het verkrijgbaar wordt aan de pomp?
En alleen beschikbaar stellen voor auto van 30 jaar en ouder.
- RD500SEC
- Diamant Boarder

- Roepnaam: Richard
- Type wagen: 500SEC
- Bouwjaar: 1985
- Opmerkingen / andere wagens: 190E 2.6 aut.
Ik dacht dat de nieuwe benzine uit het stopcontact kwam?
Maar ik kan me helemaal vinden in het voorstel van Bert
Maar ik kan me helemaal vinden in het voorstel van Bert
-
126
Ja wie weet moeten we onze wagens in de toekomst gaan ombouwen met een accupakket van een ton. 
- Walllie
- Platinum Boarder

- Roepnaam: Wallie
- Type wagen: 300SE
- Bouwjaar: 1986
Nou zou me wel gaaf lijken
Bij wheeler dealers hadden ze ooit z.n masaratti omgebouwd naar accu geval
Maar lijkt me wel super gaaf
Alles origineel kwa aandrijflijn alleen motor gewisseld met een twin motor op stroom
Ik meende iets van 250 pk ofzo
En een bult koppel
Wel gaaf idee alleen jammer dat het iets van 10k kosten
Bij wheeler dealers hadden ze ooit z.n masaratti omgebouwd naar accu geval
Maar lijkt me wel super gaaf
Alles origineel kwa aandrijflijn alleen motor gewisseld met een twin motor op stroom
Ik meende iets van 250 pk ofzo
En een bult koppel
Wel gaaf idee alleen jammer dat het iets van 10k kosten
-
DavevandeLoo
Valt er misschien ooknog wat vermogenwinst te halen? 
- Leeflang
- Diamant Boarder

- Type wagen: 380SEC
- Bouwjaar: 1983
- Opmerkingen / andere wagens: 560 motor
Bij onze oosterburen is dat een jaar of drie jaar geleden al eens met een W126 gedaan, zie http://w126club.nl/de-eerste-t16440.html