Powersofts schreef:ik heb dat topic sa810 helemaal doorgelezen maar kan helaas geen schema vinden....?
ik heb trouwens nog 2 foto's met daarop de achterkant van mijn amerikaanse autoradio, het lijken 2x8 aansluitingen te zijn als stekker blok. Ik zoek dus een converter stekker die hierop past zodat ik een europese radio erop kan aansluiten.
ik stop de foto's erbij.
als ik deze kontacten zie dan denk ik dat je de verkeerde stekker verbinding los hebt gehaald
als je de bekabeling nog maals bekijkt zou je nog een stekker verbinding kunnen vinden
die mogelijk wel iso is het kan een uit 1 stuk bestaande drie delige steker zijn
helaas heb ik hie rgeen foto van om het te verduidelijken wat ik precies bedoel
enwat beterft het wel of niet goed werken van het fader wieltje
dat is een achterhaalde techniek vroeger hadden de radios maar twee box aansluitingen 1 links en 1 rechts en was een auto mat 4 boxen een luxe
toen der tijd waren fader knoppen dan ook een uitkomst ik weet nog goed dat ik deze in meerdereautos wel heb ingebouwd
het grote nadeel van deze oude techniek is dat het uitgaande vermogen dus met de helft vermindert
dus heb je een nieuwer wetse radio met 4 x 50 watten je gebruikt maar twee uitgangen
danword het dus 2 x 50 watt en door het gebruik van het fader wieltje word het dus eigenlijk 4 X25 watt
dus je krijgt nu maar 25 watt op de boxen en dit zal je horen als je het geluid wat harder gaat zetten dan vervormt het sneller
haal je de fader knop er tusssen uit dan behoud je het uitgangs vermogen van je radio en hou je dus 4 x50 watt
dat houd indat de box dus ook 50 watt vermogen krijgt
dit is de helft meer dan met fader knop
haal je de fader schakelaar eruit