die garage lijkt wel een vuilnisbelt. haha wat een rommeltje daar.
ervaring inbouw gas
Moderator: Benz-man
- Olijfje
- Gold Boarder

- Roepnaam: Rob
- Type wagen: 500SEC
- Bouwjaar: 1982
- LPG: Nee
- Opmerkingen / andere wagens: ford fiesta / BMW e46 touring / Volkswagen golf 6 1.4 tsi
Re:ervaring inbouw gas
gaat niet over beko nee. al zou ik daar ook liever niet mn instalatie laten inbouwen.
wie er wel eens geweest is weet wel wat ik bedoel.
Groetjes Olijfje / Rob
- Corvette
- Gold Boarder

- Roepnaam: Marcel
- Type wagen: N.n.b.
- Bouwjaar: N.n.b.
- LPG: Ja
- Opmerkingen / andere wagens: Corvette C4 1987 convertible
Ford Focus station 1.8GHIA
Ford Mondeo - Locatie: Purmerend
Nou ik heb hem bij Beko laten inbouwen en hij rijd als een zonnetje.
Oke het ziet er niet spik en span uit in de werkplaats maar dat vind ik niet het belangrijkste.
Mijn auto rijd fantastisch en ik ben zeer goed geholpen.
Ik ben ook eerst gaan speuren op internet bij gasinbouwers om te zien of er negatieve reakties waren en bij Beko staat niets wat negatief is betreft gasinbouw.
Dus ik ben tevreden.
Oke het ziet er niet spik en span uit in de werkplaats maar dat vind ik niet het belangrijkste.
Mijn auto rijd fantastisch en ik ben zeer goed geholpen.
Ik ben ook eerst gaan speuren op internet bij gasinbouwers om te zien of er negatieve reakties waren en bij Beko staat niets wat negatief is betreft gasinbouw.
Dus ik ben tevreden.
- Wasibi
- Diamant Boarder

- Roepnaam: Alex
- Bouwjaar: 1984
- Opmerkingen / andere wagens: W123 300D (3.6 AMG) 1977
W123 250 1976
Triumph Spitfire 1973 - Locatie: Middelburg
Keurige website die verwachtingen wekt, hab het daar nooit gezien maar rommel in de werkplaats zegt niet zoveel.
Grolsch en Guinnes beer expert. 
- Olijfje
- Gold Boarder

- Opmerkingen / andere wagens: ford fiesta / BMW e46 touring / Volkswagen golf 6 1.4 tsi
goed om te horen dat het lekker werkt corvette ! dus niet alles negatief ,zo is het ook weer eens!
Groetjes Olijfje / Rob
- Corvette
- Gold Boarder

Kijk als het niet goed was en Beko had het niet opgelost dan had ik dat ook gezegd maar ik kan niet anders zeggen dat ik gewoon tevreden ben.
Het is gewoon jammer dat hier iemand pech heeft bij een gasinbouwer.
Misschien is het daar altijd goed gegaan en zijn er nu bij 1 problemen.
Ik vind wel dat ze hier alles aan moeten doen om het voor de klant op te lossen en dan ook nog op zeer korte termijn.
Je betaald er tenslotte genoeg voor.
Het is gewoon jammer dat hier iemand pech heeft bij een gasinbouwer.
Misschien is het daar altijd goed gegaan en zijn er nu bij 1 problemen.
Ik vind wel dat ze hier alles aan moeten doen om het voor de klant op te lossen en dan ook nog op zeer korte termijn.
Je betaald er tenslotte genoeg voor.
- Olijfje
- Gold Boarder

imiddels draait de Benz weer prachtig op benzine en gas dankzij mijn eigen garage.
zowel gas als benzine stond verkeerd afgesteld. bougies waren bagger zwart. wat ze nog nooit zijn geweest. dus nieuwe erin . ook de flashlube dichtgedraaid , dit vond hij absoluut niet lekker. ik denk dat deze ook geheel verkeerd is aangesloten. misch daar ook de zwarte bougies aan te danken? of misch in verband met beroerde afstelling?
ik zal over een tijdje er nog eens een bougie uitdraaien om dit te checken.
heeft iemand tips waar flashlube het beste aan te sluiten is bij de 8 pitter?
ik zit er zelfs aan te denken om het mischien maar helemaal achterwege te laten maar of dit verstandig is??
nu alleen nog de choke fiksen dit is een omslachtig verhaal maar er is een oplossing gevonden
klepje relaitje enz.
moet wel het een en ander ingebouwd worden , maar ik ben allang al blij dat olijfje weer lekker draait.

abk alkmaar ik heb er geen goed woord voor over in ieder geval. service is slecht en als het te ingewikkeld word laten ze het afweten.
zowel gas als benzine stond verkeerd afgesteld. bougies waren bagger zwart. wat ze nog nooit zijn geweest. dus nieuwe erin . ook de flashlube dichtgedraaid , dit vond hij absoluut niet lekker. ik denk dat deze ook geheel verkeerd is aangesloten. misch daar ook de zwarte bougies aan te danken? of misch in verband met beroerde afstelling?
ik zal over een tijdje er nog eens een bougie uitdraaien om dit te checken.
heeft iemand tips waar flashlube het beste aan te sluiten is bij de 8 pitter?
ik zit er zelfs aan te denken om het mischien maar helemaal achterwege te laten maar of dit verstandig is??
nu alleen nog de choke fiksen dit is een omslachtig verhaal maar er is een oplossing gevonden
klepje relaitje enz.
moet wel het een en ander ingebouwd worden , maar ik ben allang al blij dat olijfje weer lekker draait.
abk alkmaar ik heb er geen goed woord voor over in ieder geval. service is slecht en als het te ingewikkeld word laten ze het afweten.
Groetjes Olijfje / Rob
- Wasibi
- Diamant Boarder

- Roepnaam: Alex
- Bouwjaar: 1984
- Opmerkingen / andere wagens: W123 300D (3.6 AMG) 1977
W123 250 1976
Triumph Spitfire 1973 - Locatie: Middelburg
Flashlube... ik heb er zo mijn twijfels over... De beste plek is net onder de gasklep lijkt mij. Je wil immers dat het spul bij alle inlaatkanalen uitkomt.
Grolsch en Guinnes beer expert. 
- PetrolM
- Platinum Boarder

- Type wagen: 280SE
- Bouwjaar: 1983
8 pitter heeft al geharde klepzetels.
Derhalve flashlube overbodig!
Rob
Derhalve flashlube overbodig!
Rob
Het rijd TOP, met een ster op de KOP!
MY Benz is MY CASTLE!
MY Benz is MY CASTLE!
- Corvette
- Gold Boarder

Ja maar ze zeggen dat gas veel heter word en minder smeert, is het dan niet handig om het wel te nemen?
- SilverSEL
- Silver Boarder

- Type wagen: 280SEL
Volgens mij zijn er dan nog twee vragen onbeantwoord over flash-lube:
- Werkt het wel?
- Heeft het geen onbedoelde neveneffecten?
Ik zou het niet gebruiken. Dan maar een koprevisie (met echt harde klepzetels) incalculeren. Het valt bij mij in dezelfde categorie als de anti-backfire spullen. Die helpen ook niet echt en ze hebben vaak hun eigen nadelen (valse lucht).
- Werkt het wel?
- Heeft het geen onbedoelde neveneffecten?
Ik zou het niet gebruiken. Dan maar een koprevisie (met echt harde klepzetels) incalculeren. Het valt bij mij in dezelfde categorie als de anti-backfire spullen. Die helpen ook niet echt en ze hebben vaak hun eigen nadelen (valse lucht).
- Olijfje
- Gold Boarder

de aansluiting zit nu onder de spinnenkop van voor af gezien. volgens mij wel de juiste plaats.
maar volgens mij heeft het een nadelige functie op het vacu├╝m aldaar. aangezien er nog meer dingen op aangesloten zitten, als het slangetje vol met flashlube olie zit is de vacu├╝m werking immers anders.
intresant onderwerp niet?
wie hier nog zinnige opmerkingen of vreemde ervaringen mee heeft mag reageren.
maar volgens mij heeft het een nadelige functie op het vacu├╝m aldaar. aangezien er nog meer dingen op aangesloten zitten, als het slangetje vol met flashlube olie zit is de vacu├╝m werking immers anders.
intresant onderwerp niet?
wie hier nog zinnige opmerkingen of vreemde ervaringen mee heeft mag reageren.
Groetjes Olijfje / Rob
- PetrolM
- Platinum Boarder

- Type wagen: 280SE
Ik heb het in mijn 280SE 6 cilinder, zitten.
Natuurlijk weet ik niet 100% zeker dat het ook veel minder slijtage oplevert.
Ik ga ervan uit dat het in ieder geval wat smeerwerking oplevert en de zittingen wat langer goed houdt.
Ik ervaar tot op heden (ca. 3000 km gereden op gas) in het geheel geen nadelige invloeden. De motor loopt als een zonnetje. Heb hem alleen 1x opnieuw af moeten laten stellen. (de verdamper schijnt zich te moeten zetten)
Mocht ik tzt moeten overgaan op een koprevisie, gaan er natuurlijk extra harde zittingen in. Het gebruik van de flashlube vind ik ook meevallen. ca. 1 ltr op de 1000 ltr gas. Ik heb een 5 liter jerrycan gekocht (Ôé¼ 55,-) en dan vindt het het allemaal erg meevallen.
Rob
Natuurlijk weet ik niet 100% zeker dat het ook veel minder slijtage oplevert.
Ik ga ervan uit dat het in ieder geval wat smeerwerking oplevert en de zittingen wat langer goed houdt.
Ik ervaar tot op heden (ca. 3000 km gereden op gas) in het geheel geen nadelige invloeden. De motor loopt als een zonnetje. Heb hem alleen 1x opnieuw af moeten laten stellen. (de verdamper schijnt zich te moeten zetten)
Mocht ik tzt moeten overgaan op een koprevisie, gaan er natuurlijk extra harde zittingen in. Het gebruik van de flashlube vind ik ook meevallen. ca. 1 ltr op de 1000 ltr gas. Ik heb een 5 liter jerrycan gekocht (Ôé¼ 55,-) en dan vindt het het allemaal erg meevallen.
Rob
Het rijd TOP, met een ster op de KOP!
MY Benz is MY CASTLE!
MY Benz is MY CASTLE!
- Olijfje
- Gold Boarder

corvette wat voor Benz rij jij eigenlijk? ik zie alleen maar die corvette iedere keer
Groetjes Olijfje / Rob
- Janwillem
- Roepnaam: Jan-Willem
- Type wagen: 500SE
- Bouwjaar: 1985
- Contacteer:
Hallo Olijfje,
Ook mijn econometer werkt niet ok meer. Met toename van temperatuur gaat hij weer werken.
Weet je al waar het aan ligt?
Mijn LPG installatie is ingebouwd bij ABK.
Groet,
JWZ
Ook mijn econometer werkt niet ok meer. Met toename van temperatuur gaat hij weer werken.
Weet je al waar het aan ligt?
Mijn LPG installatie is ingebouwd bij ABK.
Groet,
JWZ
- Olijfje
- Gold Boarder

hoe lang zit je instalatie er al in ? hij heeft mijn econoom meter vervangen. volgens mijn monteur overleden door verkeerd aangesloten flash lube. evenals nog wat andere problemen door ondeskundig uitgevoerde instalatie. na controle bleek alles verkeerd afgesteld en spinnekop helemaal vol met flash lube olie te zitten. stond te dansen en te bonken op benzine. hij heeft in een keer een behoorlijke sloot olie naar binnen gezogen... met als gevolg een hoop problemen. in mijn ogen weten ze bij abk niet hoe dit werkt. gas inbouwen ok maar problemen oplossen wordt te ingewikkeld.
Groetjes Olijfje / Rob
- Corvette
- Gold Boarder

Ik heb een 500SEC uit 1986.olijfje schreef:corvette wat voor Benz rij jij eigenlijk? ik zie alleen maar die corvette iedere keer
- Olijfje
- Gold Boarder

vandaag kwam ik erachter dat mijn kofferbak zeiknat is geworden omdat de door abk geplaatste instalatie niet goed afgedicht is, niet het eerste probleem wat ik met de instalatie heb. lekker om dit met dit weer op te moeten lossen. 
Groetjes Olijfje / Rob