Een aantal jaren geleden ben ik lid geworden van dit forum met mijn 380SE uit 1985. Deze auto heb ik met 250.000 km op de klok gekocht in Drachten en toen rijdend naar mijn thuisadres in Limburg gereden. Vanwege wat startproblemen heb ik de ontsteking en de bougies vervangen; het probleem bleek een kabelbreuk in de hoogspanningskabel naar de verdeler te zijn. Ik heb de kleppen gesteld en de compressie gemeten. Daarna was het tijd voor de APK waar hij zonder opmerkingen werd goedgekeurd.
Vervolgens heb ik de motor met versnellingsbak ingebouwd in mijn diesel G-klasse 300GD uit 1984 en deze voorzien van een bijpassend typeplaatje 380GE. Bij de RDW wilde men dit echter niet op het kentekenbewijs vermelden en nu staat er gewoon G-model op het kenteken. Deze motorisatie is een echte vooruitgang met een eigen gewicht van 2100 kg.
Sinds de ombouw heeft de motor nog geen klap verkeerd gegeven! Zelfs bij koud weer start hij direkt. Inmiddels is de G belastingvrij dus de enigste jaarlijkse kostenpost zijn nog de verzekeringskosten
Ook maar weer effe voorstellen
Moderator: Benz-man
-
Biesie
- Roepnaam: Bert
- Type wagen: 380SE
- Bouwjaar: 1985
- LPG: Nee
Ook maar weer effe voorstellen
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- Elgriffo
- Site Admin

- Roepnaam: Marco
- Type wagen: Ander type
- Bouwjaar: Nieuwer
- Opmerkingen / andere wagens: S211 55AMG
Re: Ook maar weer effe voorstellen
Een 380GE zal dan wel de enige op de wereld zijn. Want volgens mij zijn die nooit gemaakt ?
Welkom hier
Welkom hier
Kalmte kan je redden en uiteindelijk komt alles goed
- Douwe
- Diamant Boarder

- Roepnaam: Douwe
- Bouwjaar: Nieuwer
- Opmerkingen / andere wagens: Mercedes sprinter w906 ex ambulance
Dat was zeker wel een hele uitdaging om dat ff om te bouwen.
- Benz-man
- Roepnaam: Benzman
- Bouwjaar: 1990
Welkom! En gaaf, zo'n G-klasse. Ooit 10 jaar geleden naast gestaan toen mijn coupe werd overgespoten. Of ik hem wilde kopen voor 5.000 Euro. Als ik kijk naar de prijzen nu...