Lange stilstand

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Moderator: Benz-man

Plaats reactie
Nachtuil
Senior Boarder
Senior Boarder
Roepnaam: Nachtuil
Type wagen: 300SD
Bouwjaar: 1981
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens: 300SE

Lange stilstand

Bericht door Nachtuil »

Ik heb hier nog een 380SE staan in mijn loods die al van 2016 stilstaat. Nu wou ik die nog eens opstarten om misschien toch maar te verkopen. Ik kan die plek beter verhuren voor een camper te plaatsen. Ik had de benzineleiding aan de spinnekop los gedaan met de bedoeling de oude benzine langs daar leeg te pompen maar de pomp bleek vast te zitten. Dus een nieuwe besteld en de benzine vervangen. De batterij had ik nochtans elke maand geladen evenals mijn andere oldtimers maar die bleek ook kapot te zijn. Na vervanging van de batterij startte de auto nog niet. Van de 8 bougiekabels waren er 3 Slecht. Na vernieuwen nog niet veel zin om te draaien. Nu bleek nog dat er maar 3 bougies goed waren van de 8. Na vervangen van de bougies draait de auto weer prima. Waarom gaan die bougies en kabels kapot terwijl ze niet gebruikt worden?
Weizengelb
Gold Boarder
Gold Boarder
Roepnaam: Math
Type wagen: 500SE
Bouwjaar: 1980
Opmerkingen / andere wagens: W115

Re: Lange stilstand

Bericht door Weizengelb »

Hoi Nachtuil,

Tja, de kabels en Bougies zou eigenlijk niet zo veel mee moeten gebeuren behalve wanneer de kabels zijn doorgeknaagd...

Wel kan de oude benzine verstoppingen veroorzaken en vooral er voor zorgen dat de plunjer in het injectiesysteem Ãÿast'gaat zitten en moeilijker beweegt. Het kan zijn dat deze na een tijdje lopen en verse benzine weer schoner wordt en dan weer goed beweegt. Misschien is dat gebeurd? Ik zou er anders ook nog een flesje injectiereiniger in gooien en gewoon even goed rijden.

Groeten math
Foofigter
Silver Boarder
Silver Boarder
Roepnaam: Jeroen
Type wagen: 280SEL
Bouwjaar: 1983
Opmerkingen / andere wagens: De 280SEL is handgeschakeld op benzine
Yamaha XT500 1989

Bericht door Foofigter »

Het enige wat ik kan bedenken is dat corosie de oorzaak is.
Blijft natuurlijk vreemd dat een droog gestald voertuig daar last van heeft.
Voor wat betreft de Accu, deze heeft een beperkte levensduur ondanks een goede behandeling.
Elgriffo
Site Admin
Site Admin
Roepnaam: Marco
Type wagen: Ander type
Bouwjaar: Nieuwer
Opmerkingen / andere wagens: S211 55AMG

Bericht door Elgriffo »

Soms gebeurt het wel eens wanneer de verbranding heel slecht is ( bougies pik zwart) dat dan de werking ook heel sterk afneemt.

Dan is het uitvallen van de bougie meer een gevolg dan een oorzaak.
Los je de oorzaak niet op dan kan het zijn dat het probleem weer terug komt. Wellicht is het probleem inmiddels opgelost door de verschillende dingen die je gedaan hebt
Kalmte kan je redden en uiteindelijk komt alles goed
Nachtuil
Senior Boarder
Senior Boarder
Roepnaam: Nachtuil
Type wagen: 300SD
Bouwjaar: 1981
Opmerkingen / andere wagens: 300SE

Bericht door Nachtuil »

Ik dacht dat bij een bougie zonder R in de nummer dat pennetje rechtdoor ging van boven naar onder, maar dat blijkt toch niet. Bij nieuwe bougies meet ik 82 Ohm tussen boven en onderkant. En bij oude bougies meet ik bij sommige O Ohm en soms rond de 200 KOhm. En soms een lek naar de buitenkant.
Plaats reactie