Bartje

Dit is de plaats waar je jezelf en eventueel je auto kunt voorstellen. Ook als je al lang lid bent, is het misschien leuk om hier even te laten weten wie je bent.
Plaats hier geen vragen omtrent problemen!!!
Daar is de rest van het forum voor.

Moderator: Benz-man

Gesloten
Bartje
Type wagen: 300SE
Bouwjaar: 1991
LPG: Nee

Bartje

Bericht door Bartje »

Ik denk dat het W126 Forum sinds de Belastingregeling een afstervende zaak is geworden.
Veel (W126 Liefhebbers) hebben al afgehaakt als ik het forum zo bekijk. :cry:
Nou dat is een lekkere binnenkomer als nieuwe forum gebruiker...

Maar dan toch even voorstellen:
Man, bouwjaar '72, woonachtig ten zuiden van Nederland, is op zoek naar een Mercedes, kijkt ook naar een W124, spreekt 4 talen maar leest en schrijft nog graag in het Nederlands, rijdt ook op motor fietsen, heeft zo'n 25 auto's en 6 motoren versleten, rijdt nu zijn 4e Land Rover, heeft 25 jaar op vrachtauto's rond gereden, heeft net de "waar op te letten bij aankoop" sectie gelezen, en denkt dat jullie zo wel genoeg weten.

Daar wil ik nog wel aan toevoegen dat ik een auto zoek die "klaar" is. Iedereen hier weet dat je dat nooit klaar bent met een oudere auto, maar ik zoek een auto waar ik mee kan gaan rijden en niet een restauratie project.
Ik ben niet onhandig maar ben ook zeker geen auto monteur.

Ik heb voorlopig deze auto gezien, zie foto. Vraagprijs 13.900Ôé¼ 1987. 176.000 km
Iemand een mening? ( Ik moet er nog gaan kijken)
Prijs: goed /te duur?
Te verwachten onderhoud bij km stand? distributie of zo?

Of, iemand hier een auto in de aanbieding? Ben vanaf 13 dec voor een paar dagen in NL.

In principe hebben we nog een 2e auto, maar het moet wel een 'daily driver' worden. Ik koop geen auto om die enkel in de garage te poetsen.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
RD500SEC
Diamant Boarder
Diamant Boarder
Roepnaam: Richard
Type wagen: 500SEC
Bouwjaar: 1985
Opmerkingen / andere wagens: 190E 2.6 aut.

Re: Bartje

Bericht door RD500SEC »

Welkom dan maar op dit "afstervende forum"

Houd er rekening mee dat deze auto een later ingevoerde auto is, en dat de km standen van deze import auto's voor 80% zijn terug gedraaid.
De uitzonderingen hebben veelal een volledige documentatie, en dan bedoel ik niet, wat je veel ziet, een documentatie met een gat van 10 - 15 jaar die de draad weer oppakken met een iets hogere stand als de laatst genoteerde voor het gat. De laatste categorie wordt ook als volledig gedocumenteerd aangeprezen, maar is dat meestal niet. Uitzondering is dan de wagen die aantoonbaar geschorst is geweest in die periode.

Wat ik er verder van kan zeggen: mooi plaatje, of de prijs gerechtvaardigd is, geen idee, daar zijn te weinig gegevens voor.
Shelby71
Fresh Boarder
Fresh Boarder
Roepnaam: Edwin
Type wagen: 560SEC
Bouwjaar: 1986

Bericht door Shelby71 »

Welkom en succes met de zoektocht.
wwwW126
Silver Boarder
Silver Boarder
Type wagen: 280SE
Bouwjaar: 1983
Opmerkingen / andere wagens: W123T
W201
W114

Bericht door wwwW126 »

Welkon. Uiteraard is met de belastingwijziging jaren terug, het animo drastisch gedaald. Waar er vroeger 20(?) Berichten per dag waren zijn dat er veel minder nu. Je ziet ook veel minder oude benzen rijden.
Ik snap alleen 1 ding niet: ik weet dat er diverse handelaren en particulieren jaren terug in ieder geval zeker nog, juist uit het diepe zuiden benzen haalden..... en nu wil jij er een in Nederland halen :grin:
De "snelle" verkoop is (wat ik op MP zie) er zeker niet meer voor de grote benzen.
Bram Jansen

Bericht door Bram Jansen »

Welkom.

Ik denk niet dat het afsluiten van dit voorsteltopic enige toelichting behoeft. idem W124
Gesloten