Hoi allemaal,
Mijn gordelaangever werkt niet meer.
Wat is er aan de hand:
Het motortje stopt niet meer, hij blijft de gordelaangever doorduwen, ook als de auto uit is, en de sleutel niet meer in het contact zit.
Ik kan de gordelaangever terug duwen, maakt een hard geluid maar dan komt hij er gewoon weer uit.
Ik heb het nu opgelost door achter de achterbank een stekker los te trekken, dus gelukkig is het geluid nu weg en doet hij het niet meer maar ja, hij doet het dan ook helemaal niet meer.
Ik hoor graag jullie tips.
Gordelaangever stuk
Moderator: Benz-man
-
Rene500SEC
- Verbannen

- Roepnaam: Rene
- Type wagen: 500SEC
- Bouwjaar: 1983
- LPG: Nee
- Opmerkingen / andere wagens: Corvette C4 rollerblock
Skoda Fabia Greenline met 3 echte cylinders.
Audi Cabrio 2.3 liter 5 cilinder - Locatie: 's-Hertogenbosch
Re: Gordelaangever stuk
er zit een klein microswitchje op,zwart langwerpig die voelt of hij naar voor staat.waarschijnlijk is daar wat mee aan de hand
-
Daniel500SEC88
Heb ook sins een week wat rare dingen met de gordelaangever links.. Stap in klap de deur dicht,
Komt hij keurig naar voren, gaat hij tot het max, dan trekt hij hem 4x snel korte stukjes heen en weer.. dan stopt hij weer op max(normaal) daarna gaat hij na n paar seconden keurig weer terug.. Beetje vaag net of t stress van hem is.. Iemand dit ook al gehad?
Komt hij keurig naar voren, gaat hij tot het max, dan trekt hij hem 4x snel korte stukjes heen en weer.. dan stopt hij weer op max(normaal) daarna gaat hij na n paar seconden keurig weer terug.. Beetje vaag net of t stress van hem is.. Iemand dit ook al gehad?
-
Hopke
Ik heb eventueel nog wel een paar liggen.
Goed werkend,indien nodig hoor ik het wel.
Gr. Hopke
Goed werkend,indien nodig hoor ik het wel.
Gr. Hopke
- Vlim
- Diamant Boarder

- Type wagen: 500SEL
- Bouwjaar: 1983
- LPG: Nee
- Opmerkingen / andere wagens: 400SE - 1993
SLK 230k - 1998
CL500 - 2000 - Locatie: West-Brabant
Probeer hem eerst eens te resetten: Simpel de accu even loskoppelen en dan weer aansluiten. Grote kans dat hij het dan weer normaal doet.
Als de gordelaanreiker niet goed zijn werk kan doen, blokkeert hij (elektronisch). Dat is een soort van beveiliging. Soms komt het voor dat de aanreiker zijn afstand niet binnen de gestelde tijd kan overbruggen, bijvoorbeeld wanneer de gordel stroef gaat. Dan krijg je het effect dat hij heen en weer blijft gaan. Door de gordel met de hand een beetje te vieren 'help' je de aanreiker om binnen de gestelde tijd zijn afstand te overbruggen, en komt hij wel goed tot stilstand. In dat geval kun je proberen om het gordelmechanisme eens te reinigen.
Als de gordelaanreiker niet goed zijn werk kan doen, blokkeert hij (elektronisch). Dat is een soort van beveiliging. Soms komt het voor dat de aanreiker zijn afstand niet binnen de gestelde tijd kan overbruggen, bijvoorbeeld wanneer de gordel stroef gaat. Dan krijg je het effect dat hij heen en weer blijft gaan. Door de gordel met de hand een beetje te vieren 'help' je de aanreiker om binnen de gestelde tijd zijn afstand te overbruggen, en komt hij wel goed tot stilstand. In dat geval kun je proberen om het gordelmechanisme eens te reinigen.
-
Daniel500SEC88
Ok, bedankt voor t snelle antwoord! Ga t vanmiddag gelijk ff proberen!!