Ik dacht dat ik een vervelend probleem met een vastzittend stuurslot opgelost had door de complete unit te vervangen. Voor een leek zoals ik best een flinke klus. Het leek allemaal prima te gaan totdat ik te maken kreeg met het probleem dat ik de volgende ochtend steeds met een lege accu stond. Op enig moment het dashboard weer losgehaald en verbindingen gecontroleerd. Dat leek in orde dus de accu opgeladen en starten maar.........
Wat ik ook probeer ik krijg de motor niet een de praat. De bougies vonken niet, de bobinekabel geeft geen vonk. De aanvoer bobine geeft nogal verschillen voltagewaarden ( van 4 tot 11 volt) aan. Nieuwe bobine aangeschaft
, de aanvoer is nu 11,2 volt maar verder geen resultaat. Is er iemand die helpen kan?
Rinus
wagen start niet meer
Moderator: Benz-man
- Vlieger
- Diamant Boarder

- Roepnaam: Rob
- Type wagen: 500SEL
- Bouwjaar: 1983
- LPG: Nee
- Opmerkingen / andere wagens: 500SEL 1983 Zwitserland met HPF, ex Diplomaten auto.
W123 200 1982
W123 300TD 1982 verkocht
W114 250CE 1970 verkocht
W126 560SEL 1986 verkocht - Locatie: Venlo
Re: wagen start niet meer
Als ik je berichtgeving zo lees, zou ik zeggen je hebt een of meer kabels verwisseld, tijdens het vervangen van je stuurslot.
Maar als jij denkt dat je alles gecontroleerd hebt en dat de kabels dus goed zitten, lijkt het op een defect benzinepomp relais.
Maar als jij denkt dat je alles gecontroleerd hebt en dat de kabels dus goed zitten, lijkt het op een defect benzinepomp relais.