Een aantal kennen mijn auto's wellicht via Marco en ook Douwe heeft eraan mogen sleutelen. Ik had 3 oude auto's en sinds 2 weken geleden heb ik er 2.
Mijn naam is Sebastiaan, groot liefhebber van Mercedes-Benz uit de jaren 80. Mijn ouders zeiden dat ik nooit een Mercedes-Benz zou kunnen betalen en zo kocht ik zo'n 13 jaar geleden een W124 coupe. Die was op een gegeven moment niet meer te redden en toen heb ik de auto van mijn toenmalige monteur overgenomen, ook een W124, maar dan een sedan uit 1986.

Hier heb ik mijn vriendin toen een vakantie naar Italië mee cadeau gedaan waarbij ik voorgoed verliefd werd op de W124 na alle bergwegen en autobahn.
Toch bleef het knagen en heb ik vervolgens een coupe erbij gekocht. Deze is grondig gerestaureerd en deels overgespoten. Een paar jaar later heeft Marco er een motorrevisie aan uitgevoerd en sindsdien zijn er 40.000 kilometer bijgezet. De teller staat inmiddels op 42x.xxx.

Mijn auto's worden dagelijks gebruikt en niet ontzien. Gewoon dagelijks voor woon-werk verkeer, en met de sedan zijn we inmiddels heel Europa door geweest (inclusief Rusland, toen Putin nog niet helemaal gek was). We hebben afgelopen jaar een reis naar Roemenië gedaan met het hele gezin. Net als Rusland erg bijzonder om eens te zijn.

Toch bleef het knagen en 4 jaar geleden kocht ik een W126 380SE. Wat was ik blij. Houtwerk compleet, geen lekkende hoedenplank en mooi in de lak.

Niet iedereen vond de liefde even leuk en toen ik terug kwam van een vakantie waren 2 auto's van onder tot boven onder gekrast. Helaas geen verzekeringswerk. De sedan heb ik over laten spuiten en bij de W126 heb ik onderhuids wel veel aan laten doen, door zowel Douwe als Marco. Maar net als het ongeluk 2 weken geleden was dit ook geen verzekeringswerk en zo kwam aan de W126 een einde. Iemand 5 auto's verderop heeft een rare stop gemaakt en ik kon niet op tijd meer stoppen. Ik kwam zo'n 2 meter tekort en knalde tegen een Tesla aan. Helaas.

De krassen waren nog steeds niet gerepareerd en de voorkant was wel erg veel werk om te maken. Het loonde gewoon niet meer en met een beetje pijn in mijn hart nam ik afgelopen week afscheid van de auto. Maar wellicht over een paar jaar...
Ik heb Marco aangeboden om te moderaten hier. Ik heb hier wat ervaring mee toen ik ooit een forum van mijzelf modereerde, hopelijk gaat het na de herstart net zo gezellig zijn hier.
groeten,
Sebastiaan