Deur paneel achter demonteren
Moderator: Benz-man
-
Wtje
- Junior Boarder

- Roepnaam: Wtje
- Type wagen: 280SE
- Bouwjaar: 1982
- LPG: Nee
Deur paneel achter demonteren
Hallo,
Ik wil een deurvanger vervangen. Daarvoor moet het deurpaneel gedemonteerd worden. Nu heb ik ( volgens mij) alle schroeven los maar ik krijg het paneel met geen mogelijkheid eruit. Nu heb ik al gelezen dat binnen klipjes zitten in een L vorm. Dat je het paneel een stukje omhoog moet duwen en dan rustig trekken. Maar dit lukt niet. Ik heb op de volgende plekken schroeven losgehaald: armsteun 3x, deurhendel 1x, raamslinger eraf, Chrome afdekkap bij het slot 2x en de kap die langs het raam (op het paneel) ligt met 2 schroefjes aan de bovenkant van het portier.
Heb ik zo alle schroeven los of ben ik wat vergeten? En hoe krijg ik het paneel eraf?
Groet Wouter
Ik wil een deurvanger vervangen. Daarvoor moet het deurpaneel gedemonteerd worden. Nu heb ik ( volgens mij) alle schroeven los maar ik krijg het paneel met geen mogelijkheid eruit. Nu heb ik al gelezen dat binnen klipjes zitten in een L vorm. Dat je het paneel een stukje omhoog moet duwen en dan rustig trekken. Maar dit lukt niet. Ik heb op de volgende plekken schroeven losgehaald: armsteun 3x, deurhendel 1x, raamslinger eraf, Chrome afdekkap bij het slot 2x en de kap die langs het raam (op het paneel) ligt met 2 schroefjes aan de bovenkant van het portier.
Heb ik zo alle schroeven los of ben ik wat vergeten? En hoe krijg ik het paneel eraf?
Groet Wouter
- Leeflang
- Diamant Boarder

- Type wagen: 380SEC
- Bouwjaar: 1983
- Opmerkingen / andere wagens: 560 motor
Re: Deur paneel achter demonteren
Heb je de schroeven bij de blauwe en gele pijlen ook verwijderd (zie http://w126club.nl/raam-gaat-niet-meer- ... ml#p121808)?
De haakjes (klipjes) zitten aan de bovenrand, waar het paneel tegen de portierraam zit.
Het paneel moet dus 1 à 2 cm omhoog om het te verwijderen, als je alleen naar je toe trekt, kunnen die haakjes breken.
De haakjes (klipjes) zitten aan de bovenrand, waar het paneel tegen de portierraam zit.
Het paneel moet dus 1 à 2 cm omhoog om het te verwijderen, als je alleen naar je toe trekt, kunnen die haakjes breken.
-
Wtje
- Junior Boarder

Dank voor je snelle reactie weer! De schroeven van de blauwe pijltjes had ik la los. De gele is pijl is bij mij geen schroef? Zie foto Daarnaast zit de deur hendel een beetje in de weg.
Moet ik gewoon trekken daar of zit er een schroefje achter dit gaatje?
Moet ik gewoon trekken daar of zit er een schroefje achter dit gaatje?
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- Leeflang
- Diamant Boarder

- Type wagen: 380SEC
- Bouwjaar: 1983
- Opmerkingen / andere wagens: 560 motor
Volgens het werkplaatshandboek zou het een schroef moeten zijn.
Ik heb een coup├®, kan dus niet bekijken hoe het eruitziet.
Wat er ook in zit, het zal eruit moeten voordat je verder kunt.
Als je uitstapverlichting in de portieren hebt, moet je die ook verwijderen.
Ik heb een coup├®, kan dus niet bekijken hoe het eruitziet.
Wat er ook in zit, het zal eruit moeten voordat je verder kunt.
Als je uitstapverlichting in de portieren hebt, moet je die ook verwijderen.
-
fishman
- Senior Boarder

- Roepnaam: I.H.
- Type wagen: 280SEL
- Bouwjaar: 1981
Ik heb hem er vandaag ook af gehad. Je moet van de onderkant omhoog tikken en bij de hendel even naar voren trekken.
-
Wtje
- Junior Boarder

Ja ik heb hem er vandaag ook af kunnen krijgen. Alleen nu een volgend probleem... Ik krijg de pin van de deurvanger er niet uit. De pin waarmee de vanger vast komt te zitten aan de auto. Meerdere keren van onder met een hamer tegen aan geslagen maar zonder resultaat.
-
fishman
- Senior Boarder

Heb je het borgclipje er af gehaald? Zit aan de onderkant. Die van mij kwam zo los.Wtje schreef:Ja ik heb hem er vandaag ook af kunnen krijgen. Alleen nu een volgend probleem... Ik krijg de pin van de deurvanger er niet uit. De pin waarmee de vanger vast komt te zitten aan de auto. Meerdere keren van onder met een hamer tegen aan geslagen maar zonder resultaat.
-
Wtje
- Junior Boarder

Ja die heb ik eraf. Maar kwam toch niet omhoog. Ik heb er WD40 op gespoten. Morgen weer proberen..
-
fishman
- Senior Boarder

De bovenkant zit geperst.Wtje schreef:Ja die heb ik eraf. Maar kwam toch niet omhoog. Ik heb er WD40 op gespoten. Morgen weer proberen..