Ombouw naar benzine Gaskeuring
Moderator: Benz-man
-
KringBlievie
Ombouw naar benzine Gaskeuring
Beste forummers,
Ik heb zo lang mogelijk uitgesteld maar nu gaat ook mijn Benz terug naar benzine.
Nu heb ik als eerste een vraag:
Welke keuring moet ik hebben.
Als ik bij deze link op afspraak plannen klik:
http://www.RDW.nl/Particulier/Paginas/E ... halen.aspx
Dan heb ik een aantal keuze's de enige de past bij ombouw naar LPG is:
Wijziging(en) aan het voertuig (55 euro)
Is dat de goede of moet ik toch een andere hebben door bijvoorbeeld te bellen.
Vraag 2:
Uit de lijst van dingen die weg moeten bij de link hierboven lees ik niet het schakel knopje waarmee je LPG of benzine kiest.
Heb ik het dan goed dat ik het hele gebeuren mag laten zitten die ook de benzine etc afsluit?
(dit om eventueel later makkelijk terug te gaan naar LPG?
Thanks!
Ik heb zo lang mogelijk uitgesteld maar nu gaat ook mijn Benz terug naar benzine.
Nu heb ik als eerste een vraag:
Welke keuring moet ik hebben.
Als ik bij deze link op afspraak plannen klik:
http://www.RDW.nl/Particulier/Paginas/E ... halen.aspx
Dan heb ik een aantal keuze's de enige de past bij ombouw naar LPG is:
Wijziging(en) aan het voertuig (55 euro)
Is dat de goede of moet ik toch een andere hebben door bijvoorbeeld te bellen.
Vraag 2:
Uit de lijst van dingen die weg moeten bij de link hierboven lees ik niet het schakel knopje waarmee je LPG of benzine kiest.
Heb ik het dan goed dat ik het hele gebeuren mag laten zitten die ook de benzine etc afsluit?
(dit om eventueel later makkelijk terug te gaan naar LPG?
Thanks!
-
Bram Jansen
Re: Ombouw naar benzine Gaskeuring
Jasper,
Kijk even bij LPG specifiek, daar is een regen van antwoorden op al jouw vragen.
Lex
Kijk even bij LPG specifiek, daar is een regen van antwoorden op al jouw vragen.
Lex
-
KringBlievie
Daar zijn inderdaad al mijn vragen beantwoord behalve deze twee. Die kan ik er zo snel niet tussen vinden.
Dus ik hoopte dat iemand die hem al omgekeurd heeft dit voor mij kan bevestigen
Dus ik hoopte dat iemand die hem al omgekeurd heeft dit voor mij kan bevestigen
- Leeflang
- Diamant Boarder

- Type wagen: 380SEC
- Bouwjaar: 1983
- LPG: Nee
- Opmerkingen / andere wagens: 560 motor
Wijziging(en) aan het voertuig (55 euro) is de juiste, de prijs aan de kassa bij het keuringsstation is 27 euro.
De schakelaar en benzineafsluiter mag blijven zitten, maar is misschien niet het verstandigst.
Het maakt de kans op storingen alleen maar groter en het zoeken naar het probleem lastiger.
De schakelaar en benzineafsluiter mag blijven zitten, maar is misschien niet het verstandigst.
Het maakt de kans op storingen alleen maar groter en het zoeken naar het probleem lastiger.
-
KringBlievie
Oke thanks!
Ik denk inderdaad dat ik toch gewoon alles eruit ga halen.
Just to be safe.
Binnenkort even de installatie eruit en dan snel een afspraak maken
Ik denk inderdaad dat ik toch gewoon alles eruit ga halen.
Just to be safe.
Binnenkort even de installatie eruit en dan snel een afspraak maken
-
Buurman
Leeflang, welke afsluiter en welke schakelaar bedoel je precies....Leeflang schreef:Wijziging(en) aan het voertuig (55 euro) is de juiste, de prijs aan de kassa bij het keuringsstation is 27 euro.
Moet als het goed is helaas, dus eigenlijk als het niet goed is, met een weekje ook aan de gang met demonteren.
- Wimada
- Diamant Boarder

- Roepnaam: Wim
- Type wagen: Ander type
- Bouwjaar: Nieuwer
- Opmerkingen / andere wagens: W201 190E classic 1993
Ik heb bij mij het electrische nog in de auto zitten
Dus LPG/B switch bekabeling en relais !
Soort startblokkering nu als hij op LPG staat !
Maar haal het er nog wel n keer uit !
Gr. Wim
Dus LPG/B switch bekabeling en relais !
Soort startblokkering nu als hij op LPG staat !
Maar haal het er nog wel n keer uit !
Gr. Wim
Gr. Wim.
Vroeger had ik een hekel aan trouwfeesten met familie, elke keer weer ooms en tantes die me
een por in mijn zij gaven en zeiden: nu jij he?
Ze zijn ermee opgehouden toen ik bij hen hetzelfde deed op begrafenissen!
Vroeger had ik een hekel aan trouwfeesten met familie, elke keer weer ooms en tantes die me
een por in mijn zij gaven en zeiden: nu jij he?
Ze zijn ermee opgehouden toen ik bij hen hetzelfde deed op begrafenissen!
- Leeflang
- Diamant Boarder

- Type wagen: 380SEC
- Bouwjaar: 1983
- Opmerkingen / andere wagens: 560 motor
Als de vraag luidt:
Het afsluiten van de benzine gebeurt bij een serie 1 auto meestal simpelweg door de benzinepomp (met een relais) uit te schakelen, de spanning vanaf het benzinepomp relais naar de benzinepomp wordt onderbroken.
Bij een serie 2 auto vaak met een "stop K-jet" module, die vertelt de spinnenkop dat er geen benzine ingespoten moet worden, de benzinepomp blijft dan wel doordraaien om de boel op druk te houden.
en het antwoord:KringBlievie schreef:Uit de lijst van dingen die weg moeten bij de link hierboven lees ik niet het schakel knopje waarmee je LPG of benzine kiest.
dan lijkt me de vraag:Leeflang schreef:De schakelaar en benzineafsluiter mag blijven zitten
beantwoord.Buurman schreef:welke afsluiter en welke schakelaar bedoel je precies
Het afsluiten van de benzine gebeurt bij een serie 1 auto meestal simpelweg door de benzinepomp (met een relais) uit te schakelen, de spanning vanaf het benzinepomp relais naar de benzinepomp wordt onderbroken.
Bij een serie 2 auto vaak met een "stop K-jet" module, die vertelt de spinnenkop dat er geen benzine ingespoten moet worden, de benzinepomp blijft dan wel doordraaien om de boel op druk te houden.
-
Buurman
Leeflang, sorry zal volgende keer beter lezen....
Maar wel duidelijk dus nu.
Maar wel duidelijk dus nu.