Kijk maar eens goed of je wagen geen zware frontschade heeft gehad.
Dan is de motor met automaat naar achteren gedrukt, waardoor de versnellingspook naar voren komt.
Zit het paneel wel vast geschroefd, of ligt het los in de tunnel-bak?
Dag Rob,
Frontschade tsja ... alles kan... hoe zou ik dat nog kunnen zien?
Voorbumper zit er ook niet helemaal recht op, maar dacht dat dat kwam doordat t een type 2 bumper op een type 1 auto is.
Nee het paneel ligt los in de tunnelbak.
Als je de onderste foto bekijkt zit je midden console naar achter.
bevestiging is gescheurd en dan klopt het wel met je verhaal.
Waarom je middencosole naar achter? tja verkeerd verwijdert of zelf een klapper van de wagen?
even kijken hoe de console aansluit op je dashboard?
of in het ergste geval bak naar vooren wat al eerder gezegt is.
JW
De weg des levens is zwaar maar in een W126 zeer goed uit te houden!
Hm.. dan zal ik s kijken of ik de hele tunnel wel op zn plek zit, waar zou ik dat het best aan kunnen zien?
(er is mij nooit opgevallen dat ie niet mooi op de rest van het dashboard aansluit..)
Ja dat is logisch op zich. Ik wist alleen niet of mn pook of mn middenconsole-bak verplaatst moet.
Maar ik ga proberen de laatste naar voren te bewegen...
Die tunnelbak zit aan de achterzijde met ├®├®n schroefje vast aan de cardantunnel.
Vloerbedekking in het vakje even voorzichtig er uit peuteren zie je ergens midden achter een gaatje zitten , dat moet precies in het gaatje IN de tunnel weer vast geschroefd worden, ff zaklantarentje , recht in het gat schijnen en naar voren duwen tot je goed zit, als hij dan vast zit moet het goedkomen.
Die twee afgebroken plastic oortjes komen dan ook weer goed te liggen en die zet je gewoon met een grote ring vast.
Is er geen schakelpook op gezet van een W201 of W124? Die ijzeren stang onder de pook loopt in een andere hoek waardoor hij misschien het houten paneeltje verplaatst..
GuusT schreef:Die tunnelbak zit aan de achterzijde met ├®├®n schroefje vast aan de cardantunnel.
Vloerbedekking in het vakje even voorzichtig er uit peuteren zie je ergens midden achter een gaatje zitten , dat moet precies in het gaatje IN de tunnel weer vast geschroefd worden, ff zaklantarentje , recht in het gat schijnen en naar voren
duwen tot je goed zit, als hij dan vast zit moet het goed komen.
Die twee afgebroken plastic oortjes komen dan ook weer goed te liggen en die zet je gewoon met een grote ring vast .
GuusT
Inderdaad de schroef in het vakje in de cardantunnel losgemaakt, toen kon ik de bak inderdaad weer aardig in de buurt van zn eindbestemming douwen... maarrr op die positie blijft ie niet zitten... ik zou inderdaad ook die afgebroken lipjes moeten vervangen waardoor de tunnel ook daar in het midden weer goed vasthoudt op zn plekkie.
Daar moet ik nog s wat op verzinnen...
Dat schroefje hoort wel degelijk in de tunnel weer vast gezet te worden anders blijft de
kracht van het naar achter schuiven weer op dat plastic rusten.
Zat waarschijnlijk niet in het originele gaatje , want als hij in het goede gaatje zit blijft die
bak altijd goed zitten, kan niet schuiven dan.
Zie je geen gaatje , zet dan de bak in de juiste positie , en tik of prik een gaatje met een lange dunne priem of schroevendraaiertje , en vast zetten .