Hoi,mercedesfrank schreef:Ben sinds kort in bezit van 380SE V8 uit 1983. Bij Gebr. Orsouw gas in laten bouwen, werkt perfect alleen wennen dat de motor iets langer nodig heeft om rustig te lopen maar volgens van Orsouw is dit normaal bij grotere motoren zoals de V8,iemand bekend met dit verschijnsel? Service is uitstekend en alles compleet voor 1150 euro. Super!
Groeten Franky
Ook ik heb LPG laten inbouwen bij van Orsouw. Starten op LPG is, zeker als het wat kouder is, een beetje drama. Komt volgens de heren van Van Orsouw omdat mijn injectoren wat nadruppelen. Met een truukje, het een paar maal aan en uit zetten van het kontakt, gaat het starten al een stuk soepeler.
Net nadat ik gas had laten inbouwen (in een 380SE van 1983) heb ik een back-fire gehad, gelukkig zonder grote gevolgen. Tijdens het schakelen van benzine naar gas is er door de klap een luchtslang losgeschoten waardoor ik vervolgens op ieder (druk, want natuurlijk in de spits!) kruispunt stilviel. Ik heb de heren in Eindhoven toen wel even vervloekt.
Maar gelukkig kon ik -op gas- toch weer bij van Orsouw komen en die hebben toen de zaak weer opgelapt. Gelukkig geen kromme klep o.i.d. maar alleen die losse slang. Sindsdien loopt hij perfect op benzine en bijna nog mooier op gas. Helaas loopt hij de eerste 5 minuten na een koude start wat minder mooi, lijkt wel of hij op 6 cylinders loopt ipv 8. (is nog mooi
By the way...het geeft wel vertrouwen als je naar V Orsouw gaat...eerst kom je langs de MB Stealer en vervolgens staan zo'n beetje daarnaast een heleboel van die fijne W126'ers op de stoep....
En met de huidige LPG prijs van 41 eurocent is het wel leuk volgooien die 100 ltr tank. Ik rijdt daar ong. 500 km mee. Wat is jullie verbruik eigenlijk?
Mazzl,
DGK