Ervaringen gevraagd.

Specifieke zaken omtrent het rijden op LPG kunnen hier geplaatst worden zodat we alle zaken omtrent LPG hier verzameld hebben staan.

Moderator: Benz-man

DeGoudenKoets
Silver Boarder
Silver Boarder
Roepnaam: Diederick
Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens: Passat Variant Sportline TDI 102kW.
Skoda Fabia Combi 1.4MPI

Re:Ervaringen gevraagd.

Bericht door DeGoudenKoets »

mercedesfrank schreef:Ben sinds kort in bezit van 380SE V8 uit 1983. Bij Gebr. Orsouw gas in laten bouwen, werkt perfect alleen wennen dat de motor iets langer nodig heeft om rustig te lopen maar volgens van Orsouw is dit normaal bij grotere motoren zoals de V8,iemand bekend met dit verschijnsel? Service is uitstekend en alles compleet voor 1150 euro. Super!

Groeten Franky
Hoi,

Ook ik heb LPG laten inbouwen bij van Orsouw. Starten op LPG is, zeker als het wat kouder is, een beetje drama. Komt volgens de heren van Van Orsouw omdat mijn injectoren wat nadruppelen. Met een truukje, het een paar maal aan en uit zetten van het kontakt, gaat het starten al een stuk soepeler.

Net nadat ik gas had laten inbouwen (in een 380SE van 1983) heb ik een back-fire gehad, gelukkig zonder grote gevolgen. Tijdens het schakelen van benzine naar gas is er door de klap een luchtslang losgeschoten waardoor ik vervolgens op ieder (druk, want natuurlijk in de spits!) kruispunt stilviel. Ik heb de heren in Eindhoven toen wel even vervloekt.

Maar gelukkig kon ik -op gas- toch weer bij van Orsouw komen en die hebben toen de zaak weer opgelapt. Gelukkig geen kromme klep o.i.d. maar alleen die losse slang. Sindsdien loopt hij perfect op benzine en bijna nog mooier op gas. Helaas loopt hij de eerste 5 minuten na een koude start wat minder mooi, lijkt wel of hij op 6 cylinders loopt ipv 8. (is nog mooi :P)

By the way...het geeft wel vertrouwen als je naar V Orsouw gaat...eerst kom je langs de MB Stealer en vervolgens staan zo'n beetje daarnaast een heleboel van die fijne W126'ers op de stoep....

En met de huidige LPG prijs van 41 eurocent is het wel leuk volgooien die 100 ltr tank. Ik rijdt daar ong. 500 km mee. Wat is jullie verbruik eigenlijk?

Mazzl,

DGK
Iwema
Junior Boarder
Junior Boarder
Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.
Opmerkingen / andere wagens: Diversen

Bericht door Iwema »

Hallo Mazzi,

Het is niet normaal dat de V8 niet strak loopt zodra hij is gestart.

Op LPG kan de motor 15 seconden na het starten perfect lopen.

Deze motoren kunnen ook met een keer contact aan zetten (en dan 3 seconden wachten alvoorens te starten),dan starten, direct aanslaan.
Als je het contact diversemalen moet in- en uitschakkelen dan klopt er iets niet met de motor of de LPG afstelling.

Ik denk dat er meer aan de hand is.

Laat een auto-diagnose-station eens naar je auto kijken, dit levert vaak verbluffende resultaten op.

Hugo
IwemaLPG
Japio
Gold Boarder
Gold Boarder
Roepnaam: Jaap
Type wagen: 420SEL
Bouwjaar: 1986
Opmerkingen / andere wagens: Fiat Punto Mk2

Bericht door Japio »

Ik heb in mijn 380SE gas laten inbouwen met een K@N luchtfilter en een variabele venturie.
Hij start en loopt meteen mooi op gas, dus ik weet niet waar jullie het over hebben.

vr groet,
Japio
Da_Patriot

Bericht door Da_Patriot »

laurensve schreef:Hallo,

Ik heb geïnformeerd naar een LPG systeem voor mijn 380SE uit '83, en er werd mij een prijs meegedeeld van 2495 EUR voor een BIGAS SGIS PLUS systeem. Vanwaar komt het grote prijsverschil met de prijzen die hier vermeld worden? Of is dit gewoon een afzetter? Er is wel 2 jaar garantie op werkuren en wisselstukken, 'gratis' set vulnippels voor heel Europa, en 150 liter LPG gratis.
De leveranier is Ives Van Meenen, in Eeklo, België.

Groeten,
Laurens

Laurens,

de prijs die jij noemt is inderdaad erg hoog. En dat de beste man een afzetter is kan niet gezegd worden; hij wil alleen heel veel geld verdienen ;-)
Je vermeldt dat er verscheidene vulnippels bij zitten en dat je 150 liter LPG?'gratis' krijgt. 150 x Ôé¼ 0,41 = Ôé¼ 61,50.......dus dan zou de inbouw inclusief nippels Ôé¼ 2.433,50 kosten. Dat vind ik nog steeds een berg geld. In Nederland liggen de meest gangbare prijzen rond de Ôé¼ 1.500,-, maar dan krijg je er in de meeste gevallen geen extra's bij....

Groeten,
Ferdi
Buggymen
Junior Boarder
Junior Boarder
Type wagen: 280SEL
Bouwjaar: 1983
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens: Audi A8 3.7 Qautro
Peugeot 208 HDI

Bericht door Buggymen »

Ik heb vandaag mijn 280SEL terug gekregen van Gas inbouw.
Ik heb dit laten doen door Brouwer LPG in Hoogeveen, en ik ben zeer tevreden.
Het is keurig netjes ingebouwd, ik heb een OMVL installatie met een ringtank a 69 liter.
Ik heb ook Flachlube laten installeren, was niet echt nodig maar baad het niet het schaad ook niet.
Dit voor een totaal prijs van 1150.-.euro

Kortom een aanrader. :)
Een dag niet gereden is een dag niet geleefd.
Topcat

Bericht door Topcat »

ik heb zelf een 280SE en heb gas laten inbouwen bij hpo nu een jaar geleden
http://www.autogassystemen.com/hpo/het gaat om een OMVL instalatie en tot op heden werkt het 100 % en dit voor 1150, euro met 100ltr tank en 2 jaar garantie.
wat ook belangrijk is is de backfire beveiliging en dit is bij hpo
ook een top systeem.

maar als het om een V8 gaat weet ik uit ervaring dat het beter is om een
impco instalatie te laten monteren voor betere rij eigenschappen en minder vermogen verlies.
deze impco instalatie wordt ook veel voor amerikaanse voertuigen gebruikt.

deze instalatie kost bij HPO 1400 euro dus dat valt ook nog wel mee.

enzoals hier eerder beschreven krijg je aldaar een gratis leen auto.
kijk maar eens op de site.

succes
Topcat

Bericht door Topcat »

Iwema schreef:Hallo Mazzi,

Het is niet normaal dat de V8 niet strak loopt zodra hij is gestart.

Op LPG kan de motor 15 seconden na het starten perfect lopen.

Deze motoren kunnen ook met een keer contact aan zetten (en dan 3 seconden wachten alvoorens te starten), dan starten, direct aanslaan.
Als je het contact diversemalen moet in- en uitschakkelen dan klopt er iets niet met de motor of de LPG afstelling.

Ik denk dat er meer aan de hand is.

Laat een auto-diagnose-station eens naar je auto kijken, dit levert vaak verbluffende resultaten op.

Hugo
IwemaLPG
ik ben benieuwd of de auto op benzine het wel goed doet ??
Buggymen
Junior Boarder
Junior Boarder
Peugeot 208 HDI

Bericht door Buggymen »

buggymen schreef:Ik heb vandaag mijn 280SEL terug gekregen van Gas inbouw.
Ik heb dit laten doen door Brouwer LPG in Hoogeveen, en ik ben zeer tevreden.
Het is keurig netjes ingebouwd, ik heb een OMVL installatie met een ringtank a 69 liter.
Ik heb ook Flachlube laten installeren, was niet echt nodig maar baad het niet het schaad ook niet.
Dit voor een totaal prijs van 1150.-.euro

Kortom een aanrader. :)
Update : Het verbruik is 1: 5,2 , dit zijn hoofdzakelijk kleine afstands km's.

Is dit een normaal verbruik voor dit type auto ?
Sterretje1968
Diamant Boarder
Diamant Boarder
Roepnaam: Rene
Type wagen: 500SEL

Bericht door Sterretje1968 »

Ja hoor, kan zelfs nog onzuiniger.
Groetjes, Rene.
MS19333
Expert Boarder
Expert Boarder
Type wagen: 280SE
Bouwjaar: 1982

Bericht door MS19333 »

@buggymen;

ook ik wil een keer op LPG, heb geen haast trouwens,
maar ben benieuwd naar jouw ringtank, weet je zo de maten en gaat de 'plank' nog helemaal dicht?
Foto's van je tank zou ik helemaal mooi vinden en met mij anderen ook wel denk ik :)
En heb jij nog het originele luchtfilter?

alvast bedankt!
Chili500SE
Gold Boarder
Gold Boarder
Type wagen: 500SE
Bouwjaar: 1981
Opmerkingen / andere wagens: 280TE LPG 1981 (te koop)
Mustang 390GT 1968

Bericht door Chili500SE »

alleen met een impco installatie krijg je een "snorkel"waardoor je originele luchtfilter komt te vervallen, bij de anderen houd je gewoon je eigen luchtfilter.
Buggymen
Junior Boarder
Junior Boarder
Peugeot 208 HDI

Bericht door Buggymen »

MS19333 schreef:@buggymen;

ook ik wil een keer op LPG, heb geen haast trouwens,
maar ben benieuwd naar jouw ringtank, weet je zo de maten en gaat de 'plank' nog helemaal dicht?
Foto's van je tank zou ik helemaal mooi vinden en met mij anderen ook wel denk ik :)
En heb jij nog het originele luchtfilter?

alvast bedankt!
Ik heb een 69 liter tank, bij 80% vullen blijft er 55 liter over en ik heb een verbruik van 1:5,2 kleine afstanden.
Vulling zit achter de kentekenplaat. De plank is verwijderd, alleen de mat ligt er bovenop dan is de vloer mooi vlak.
Foto's maak ik morgen ff van de ringtank/luchtfilter/gehele motor. Probeer er dan wel ff op te zetten.
Ik heb inderdaad het orginele luchtfilter nog, heb trouwens met de inbouw verdelerkap/rotor/bougies en bougiekabels vernieuwd.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Plaats reactie