hallo, ik heb een SEC en daar is een probleem met de stoelvergrendeling
Hij is bij APK afgekeurd
Ik heb volgende vragen
wie weet of bovenste of onderste deurschakelaar er mee heeft te maken
en als geen massa heb op vacu├╝m potjes waar dat aan kan liggen
waneer moet je de potjes onder daschboard horen tikken
Hoor graag van wie er ervaring mee heeft
Mvg frans
wie weet of bovenste of onderste deurschakelaar er mee heeft te maken
Bij mij is het de onderste deurschakelaar die de elektromagnetische schakelaar bedient.
en als geen massa heb op vacu├╝m potjes waar dat aan kan liggen
De deurschakelaar schakelt naar massa.
waneer moet je de potjes onder daschboard horen tikken
bij het indrukken/loslaten van de onderste deurschakelaar
Het lijkt erop dat er onderdruk verloren ging doordat ├®├®n van de ventielen onder het luchtfilter huis gaar was. Zijn deze nog te krijgen en be├»nvloedt de lekkage ook de motor prestaties?
De stoelvergrendeling heeft geen ventiel onder het luchtfilterhuis.
Er zit een terugslagventiel in het tussenschot bij de zekeringenkast / remkrachtversterker.
Verder is er een elektrisch ventiel dat aan de stuurkolom in de voetenruimte van de berijder zit.
En er zijn nog de ontgrendelingsventielen/-knoppen in de rugleuningen van de voorstoelen.
De voorstoelen hebben elk ook twee vergrendelingselementen.
Als de stoelvergrendeling ergens een lek heeft, kan dat de motor inderdaad beïnvloeden.
Een nieuw terugslagventiel 1268000478 kost bij Mercedes circa 40 euro.
Een nieuw elektrisch ventiel 0008000578 kost bij Mercedes nog iets meer, tussen 40 en 50 euro.
Een nieuw ontgrendelingsventielen 1238000178 kost bij Mercedes circa 25 euro.
Een nieuw vergrendelingselement 0008002975 kost bij Mercedes ongeveer 70 euro, maar is momenteel niet leverbaar.
Onderdruk wordt door de zuigers opgewekt, door de neergaande beweging wordt lucht aangezogen, als de gasklep daarbij (deels) dicht staat, ontstaat de onderdruk in het inlaatspruitstuk, en alle daarop aangesloten slangen en componenten.
Lekkende slangen zorgen voor verlies van onderdruk.
ll-cool-gj schreef:Er zitten onder het filterhuis aan beide zijden slangen. Een (of beide) zijn toch de bron voor je ondruk?
Als je de ca. 2 cm dikke slangen aan weerszijden bedoelt, die langs de cilinderkoppen lopen (rode pijlen), dan nee, die leveren lucht aan de injectoren.
Het ca. › cm dikke slangetje voor de stoelvergrendeling zit achteraan rechts (in rijrichting) aan het inlaatspruitstuk (groene pijl).
motor.jpg
Het slangetje gaat naar de gele terugslagventielen (in het rode rondje) bij de zekeringenkast.
ventiel.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Dank voor de uitleg. De vergrendeling is eigenlijk het laatste struikelblok voor de keuring. Ik moet ze een handje meehelpen, dan blijven ze wel zitten. Ze ontgrendelen wel dmv de knoppen in de rugleuning. Ik vermoed een kleine lekkage.